Activități Normative
  Ordine de zi ședințe
Hotărâri
Proiecte de Hotărâri
Procese verbale, Stenograme
Minute Ședințe CLM
Informații de interes public
Buget
Datorie publică locală
Legislație utilă
Strategia de dezvoltare
Hărți de Zgomot
 
Activități Curente
  Autorizații, Atestate, Informări
Licitații
Posturi în cadrul Primăriei
Concursuri
Acte necesare
Formulare
Agricol
Program cu publicul
Recrutare administratori intreprinderi publice - OUG 109/2011
Recrutare directori intreprinderi publice - OUG 109/2011
 
Direcția Venituri
    Impozite şi taxe locale
  Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri


  INFO trafic greu...
HCLM 303/30.09.2016

 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Voluntariat pentru Arad
  Investiţii
  Nomenclator stradal
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Rapoarte de activitate ale societăţilor comerciale aflate sub autoritatea consiliului local
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Informări europene
  ONG-uri Arad
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 48352217
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 4221 din data: 05-04-2013 pusa de NITUC DUMITRU :
·  Buna ziua, va rog sa-mi spuneti in cazul deschiderii unui mic fast-food,ce taxe trebuiesc platite catre primarie,si cu ce frecventa:anuala, la infiintare etc.Eu am auzit ca ar exista o taxa anuala in jur de 2500-3000 ron, valabila doar pentru Arad care trebuie platita anual indiferent de marimea localului(vreau sa spun ori restaurant ori mic fast-food).astept raspunsul dumnevoastra pentru care va multumesc anticipat si va doresc o zi buna.

Intrebarea nr. 4200 din data: 11-03-2013 pusa de Carnaru Sorina :
·  Buna ziua, De ce Primaria Arad nu acorda reducerea de 5% pentru plata integrala a taxelor si impozitelor locale si pentru persoanele juridice? Primaria localitatii Santana acorda! Multumesc, Sorina

Intrebarea nr. 4199 din data: 06-03-2013 pusa de HERTEU CONSTANTIN :
·  Buna ziua Detin o autoutilitara Mitsubishi L200(5loccuri+lada),capacitate cilindrica 2499cmc.Cum se calculeaza impozitul anual deoarece fata de alte localitati este dublu ca si marime din inf.pe care le detin.Multumesc.

Intrebarea nr. 4181 din data: 07-02-2013 pusa de Iliescu Anca :
·  Buna ziua, Impozitul pe cladire la apartamenul unde locuiesc este de 232 lei. Imi puteti spune in ce zona este considerat a fi? Pentru ca la blocul de langa noi impozitul este cu 50 de lei mai mic. Multumesc anticipat

Intrebarea nr. 4179 din data: 06-02-2013 pusa de Adriana Cioara :
·  Buna ziua, Asi dorii sa stiu pana la ce data putem achita impozitul restant din anul 2012 ??? Va multumesc anticipat.



Răspunsuri
Intrebarea nr. 4221 din data: 05-04-2013 pusa de NITUC DUMITRU :
·  Buna ziua, va rog sa-mi spuneti in cazul deschiderii unui mic fast-food,ce taxe trebuiesc platite catre primarie,si cu ce frecventa:anuala, la infiintare etc.Eu am auzit ca ar exista o taxa anuala in jur de 2500-3000 ron, valabila doar pentru Arad care trebuie platita anual indiferent de marimea localului(vreau sa spun ori restaurant ori mic fast-food).astept raspunsul dumnevoastra pentru care va multumesc anticipat si va doresc o zi buna.
Raspuns din data de 23-04-2013 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Pentru orice societate comerciala/pfa/ii care desfasoara activitati de alimentatie publica in structuri proprii este obligatorie obtinerea autorizatiei pentru desfasurarea activitatii de alimentatie, reglementata de Codul fiscal. Regulamentul de obtinere a acestei autorizatii pe raza municipiului Arad este prevazut in Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 9/2011, iar cuantumul taxelor este prevazut in Hotarare Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2012 privind impozitele si taxele locale pe anul 2013. Acestea sunt diferentiate in functie de zona in care este situat punctul de lucru, tipul activitatii astfel in zona A: 3500 - 3000 lei; B: 3000 - 2500 lei; C: 2500 - 2000 lei; D: 2000 - 1500 lei.
Detalii despre aceste taxe gasiti pe site-ul institutiei in cele doua hotarari ale consiliului local amintite mai sus.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4200 din data: 11-03-2013 pusa de Carnaru Sorina :
·  Buna ziua, De ce Primaria Arad nu acorda reducerea de 5% pentru plata integrala a taxelor si impozitelor locale si pentru persoanele juridice? Primaria localitatii Santana acorda! Multumesc, Sorina
Raspuns din data de 18-04-2013 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In conformitate cu prevederile art. 255 alin 2, art. 260 alin 2 si art. 265 alin 2, pentru plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, teren si a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acorda o bonificatie de pana la 10% inclusiv, stabilita prin hotarare a consiliului local.
Impozitele si taxele datorate bugetului local al municipiului Arad au fost stabilite in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013.
Conform art. 2 din Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013, se acorda o bonificatie de 5% la plata impozitului pe cladire si teren in conformitate cu art. 255 alin 2 si art. 260 alin 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, doar pentru contribuabilii persoane fizice care achita pana la data de 31.03.2013 integral impozitele si taxele locale datorate bugetului local al Municipiului Arad pentru anul 2013.
Avand in vedere aceste aspecte, atat acordarea bonificatiei cat si procentul acesteia se stabileste prin hotarare a consiliului local, iar in municipiul Arad, nu s-a acordat bonificatia pentru plata cu anticipatie a impozitelor si taxelor datorate de catre persoanele juridice.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4199 din data: 06-03-2013 pusa de HERTEU CONSTANTIN :
·  Buna ziua Detin o autoutilitara Mitsubishi L200(5loccuri+lada),capacitate cilindrica 2499cmc.Cum se calculeaza impozitul anual deoarece fata de alte localitati este dublu ca si marime din inf.pe care le detin.Multumesc.
Raspuns din data de 16-04-2013 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Potrivit art. 263 alin 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul oricaruia dintre urmatoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cm3 sau fractiune din aceasta cu suma corespunzatoare din H.C.L.M. Arad nr. 293/2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013, Anexa 1, cap. IV, litera A:

Nr. crt. Tipul mijlocului de transport Lei/an/200 cm3 sau fractiune
1. Motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1600 cm3, inclusiv 9, 60
2. Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 1600 cm3 si 2000 cm3, inclusiv 21, 60
3. Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2001 cm3 si 2600 cm3, inclusiv 72,00
4. Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2601 cm3 si 3000 cm 3, inclusiv 144,00
5. Autoturisme cu capacitatea cilindrica de peste 3.001 cm 3 290,00
6. Autobuze, autocare, microbuze 28,80
7. Alte autovehicule cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 t inclusiv 36,00
8. Tractoare inmatriculate 21, 60


Impozitul pentru un mijloc de transport cu capacitatea cilindrica de 2499 cm 3 se stabileste astfel:

Se determina numarul de fractiuni a 200 cm 3: capacitatea cilindrica a autoturismului se imparte la 200 cm3, respectiv : 2499 cm3: 200cm3 = 12, 49, pentru calcul se rotunjeste la 13 fractiuni.
Conform tabelului de mai sus, suma corespunzatoare unui autoturism cu capacitatea cilindrica de 2499 cm3 este de 72,00 lei/200cm3.
Astfel, impozitul datorat pentru un autoturism cu capacitatea cilindrica de 2499 cm3 pentru anul 2013 este de 936 lei (13 x 72,00 lei/an/200 cm3).
In cazul autovehiculelor de pana la 12 tone inclusiv, destinate prin constructie atat transportului de persoane cat si de bunuri, pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport, acestea sunt asimilate vehiculelor prevazute la pct. 7 din tabelul de la art. 263 alin 2 din Codul fiscal, conform alin 5 pct. 111 din HG nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Pentru ca un autovehicul sa fie incadrat in categoria autovehiculelor de pana la 12 tone inclusiv (autoutilitara) este necesar ca acest lucru sa fie mentionat in cartea de identitate a autovehiculului).
Incadrarea autovehiculului se face de catre Registrul Auto Roman, in functie de categoria autovehiculului, prin completarea cartii de identitate a autovehiculului.
In cazul in care autovehiculul detinut de petent se afla in categoria autovehiculelor de pana la 12 tone inclusiv, acesta se poate prezenta la organul fiscal in vederea clarificarii situatiei fiscale cu documentele doveditoare in acest sens.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4181 din data: 07-02-2013 pusa de Iliescu Anca :
·  Buna ziua, Impozitul pe cladire la apartamenul unde locuiesc este de 232 lei. Imi puteti spune in ce zona este considerat a fi? Pentru ca la blocul de langa noi impozitul este cu 50 de lei mai mic. Multumesc anticipat
Raspuns din data de 16-04-2013 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Zona in cadrul localitatii este stabilita conform Anexei nr. 25 din Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2012 privind impozitele si taxele locale pentru anul 2013. Conform anexei mentionate mai sus, calea Radnei se afla in zona A de impozitare.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4179 din data: 06-02-2013 pusa de Adriana Cioara :
·  Buna ziua, Asi dorii sa stiu pana la ce data putem achita impozitul restant din anul 2012 ??? Va multumesc anticipat.
Raspuns din data de 03-04-2013 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:

Conform art. 255 alin 1, art 260 alin 1 si art. 265 alin 1 din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, impozitul/taxa pe cladiri, impozitul/taxa pe teren si impozitul pe mijloacele de transport, se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv.
In conformitate cu prevederile art. 124*1 alin 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru neachitarea la termenul de scadenta a obligatiilor de plata datorate bugetelor locale, se datoreaza dupa acest termen majorari de intarziere.
Nivelul majorarii de intarziere este de 2% din cuantumul obligatiilor fiscale principale neachitate in termen,calculata pentru fiecare luna sau fractiune de luna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.
Astfel, in cazul neachitarii la termenul de scadenta a obligatiilor de plata datorate bugetului local pentru anul 2012 (primul semestru scadent la 31 martie 2012 si semestrul II scadent la 30 septembrie 2012) se calculeaza majorari de intarziere pana la data stingerii sumelor datorate.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese

  "O zi cu Primarul"

 
Viceprimari
 
Bibarţ Călin
  Biografie
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese

Bognar Levente Grigorie
  Biografie
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese

  Arhiva Declaraţii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Rapoarte-Legea Transparenţei
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

 
Primărie
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Secretarul Municipiului
Direcția Venituri
Direcția Economică
Arhitect Șef
Direcția Patrimoniu
Direcția Tehnică
Direcția Comunicare
Direcția Achizții Publice, Administrativ
Instituții subordonate
Declaratii de avere / interese
 
Calendar evenimente
 
Noiembrie 2017



1
2
3
4
5
6
7
8
9
22


 
 
 
Certificări
 


 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved