Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 3812 din data: 19-10-2011 pusa de BURUIAN VIOREL CRISTIAN :
·  Va rog sa-mi comunicati care este temeiul legal in baza caruia dumneavoastra ma obligati sa achit mai intai amenda administrata de CTP fata de alte taxe (chiria pentru apartament). Mentionez faptul ca procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. 571 din 19.05.2011 a fost contestat in instanta si face obiectul dosarului nr. 11234/55/2011, aflat in faza de recurs. In consecinta, pana la ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti, eu nu doresc sa achit aceasta amenda.

Intrebarea nr. 3791 din data: 30-09-2011 pusa de Frentiu Titus-Paul :
·  Cine imi poate explica cum s-a modificat impozitul pe autoturisme la persoane fizice in Arad pentru anul 2010 si cum s-a calculat de catre primarie ? Intreb aceasta deoarece nu imi este clar felul in care am platit aceasta taxa si nu mi se pare normal sa fie marita retroactiv , adica dupa ce ai platit deja o taxa sa mai ai de plata caci cineva acolo sus se trezeste sa scumpeasca din urma ceva ?! Va dau exemplul meu la taxa auto pe masina personala Opel Vectra 2,2 am avut impozit pe anul 2009 suma de 396 ron iar pentru anul 2010 mi-a venit sa platesc deja marit la 480 ron . Am platit primul semestru 238 ron iar pentru cel de-al doilea mi-a venit hartie de la primarie sa platesc 242 ron . Cand am achitat-o am aflat cu stupoare ca s-a modificat taxa si am platit 636,03 ron pe tot anul , adica 156 ,08 ron mai mult decat am primit in scris ca am de plata .Nimeni nu mi-a explicat de ce trebuie sa dau acea suma in plus , cred ca era normal sa primesc si pentru acei bani o notificare sau ceva ! Anul acesta 2011 s-a marit taxa auto din nou , eu am de plata 789,57 ron , adica dublul taxei de acum un an si ceva . Vi se pare normal asa ceva cand legea prevazuta in Ordonanta Guvernului nr. 36/2003 republicata , art. 72 , arata CLAR ca taxa se poate mari pana la 50 procente si nu peste 100 .Cred ca mai sunt si alti proprietari de masini care asteapta o rezolvare si clarificarea situatiei , va multumesc pentru timpul acordat , cu respect Titus Frentiu .

Intrebarea nr. 3788 din data: 28-09-2011 pusa de Caldare Dumitru :
·  Buna seara. Deoarece am platit salubritatea la inceputul anului pe intreg anul calendaristic si din luna august o platesc inca o data ca parte a cheltuielilor la asociatia de locatari, cum imi voi recupera banii pe care i-am dat? Multumesc anticipat pentru raspuns.

Intrebarea nr. 3787 din data: 28-09-2011 pusa de Samoilenco Alexandru :
·  am achizitionat recent o rulota auto inmatriculata in luna 12 in Romania, dar vreau sa o radiez, deoarece rulota nu se mai afla in tara.Ce acte trebuie sa intocmesc si cui trebuie sa ma adresez pentru a nu plati impozit pe aceasta.Multumesc

Intrebarea nr. 3778 din data: 18-09-2011 pusa de butto francisc ioan :
·  buna ziua in anul 2007 am vandut unei persoane , pe baza unei chitante de mana unul din cele 2 autoturisme pe care le detineam , am dat talonul si cheile , CIV-ul ramanand la mine , pentru a ma asigura ca noul proprietar ma va cauta in vederea transcrierii . Acest lucru nu s-a intamplat , i-ar intre timp a fost ratacita si aceea hartie scrisa .Acum eu sant in situatia in care m-i se cere impozit pe ambele autoturisme ,care sant inscrise pe numele meu .ACUM eu va intreb pe dvs. daca exista vre-o modalitate prin care aceea masina vanduta sa fie scoasa de la plata impozitului . va multumesc



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3812 din data: 19-10-2011 pusa de BURUIAN VIOREL CRISTIAN :
·  Va rog sa-mi comunicati care este temeiul legal in baza caruia dumneavoastra ma obligati sa achit mai intai amenda administrata de CTP fata de alte taxe (chiria pentru apartament). Mentionez faptul ca procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. 571 din 19.05.2011 a fost contestat in instanta si face obiectul dosarului nr. 11234/55/2011, aflat in faza de recurs. In consecinta, pana la ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti, eu nu doresc sa achit aceasta amenda.
Raspuns din data de 14-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 115 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale, ordinea stingerii datoriilor este urmatoarea:
“ a. sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat o esalonare la plata, precum si dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata in luna curenta din graphic sau suma amanita la plata, impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate
b. toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii, in ordinea vechimii. In cazul stingerii creantelor fiscale prin dare in plata, se aplica prevederile ar. 175 alin. 4*1…”
Deoarece, in cazul dumneavoastra a inceput procedura de executare silita, in ceea ce priveste obligatiile datorate bugetului local, ordinea stingerii datoriilor este cea reglementata de art. 169 alin 2 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003: “Creantele fiscale inscrise in titlul executoriu se sting cu sumele realizate conform alin 1, mai intai creantele fiscale principale, in ordinea vechimii, si creantele fiscale accesorii, in ordinea vechimii. Prevederile art. 115 alin 2 referitoare la ordinea vechimii sunt aplicabile in mod corespunzator”.
In ceea ce priveste procesul – verbal de constatare a contraventiei, conform art. 39 alin 2 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, “in vederea executarii amenzii, organele prevazute la alin. 1 vor comunica din oficiu procesul – verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, neatacat cu plangere in termenul legal, in termen de 30 de zile de la data expirarii acestui termen, ori, dupa caz, dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat plangerea, in termen de 30 de zile de la data la care hotararea a devenit irevocabila, astfel:
a. pentru sumele care se fac venit integral la bugetele locale, organelle de specialitate ale unitatilor administrative-teritoriale in a caror raza teritoriala domiciliaza cotravenientul persoana fizica sau, dupa caz, isi are domiciliul fiscal contravenientul persoana juridical…”
Astfel, in cazul in care procesul – verbal de contraventie a fost atacat, va solicitam sa va prezentati la organul fiscal cu dovada depunerii plangerii formulate impotriva acestuia, in vederea clarificarii situatiei.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3791 din data: 30-09-2011 pusa de Frentiu Titus-Paul :
·  Cine imi poate explica cum s-a modificat impozitul pe autoturisme la persoane fizice in Arad pentru anul 2010 si cum s-a calculat de catre primarie ? Intreb aceasta deoarece nu imi este clar felul in care am platit aceasta taxa si nu mi se pare normal sa fie marita retroactiv , adica dupa ce ai platit deja o taxa sa mai ai de plata caci cineva acolo sus se trezeste sa scumpeasca din urma ceva ?! Va dau exemplul meu la taxa auto pe masina personala Opel Vectra 2,2 am avut impozit pe anul 2009 suma de 396 ron iar pentru anul 2010 mi-a venit sa platesc deja marit la 480 ron . Am platit primul semestru 238 ron iar pentru cel de-al doilea mi-a venit hartie de la primarie sa platesc 242 ron . Cand am achitat-o am aflat cu stupoare ca s-a modificat taxa si am platit 636,03 ron pe tot anul , adica 156 ,08 ron mai mult decat am primit in scris ca am de plata .Nimeni nu mi-a explicat de ce trebuie sa dau acea suma in plus , cred ca era normal sa primesc si pentru acei bani o notificare sau ceva ! Anul acesta 2011 s-a marit taxa auto din nou , eu am de plata 789,57 ron , adica dublul taxei de acum un an si ceva . Vi se pare normal asa ceva cand legea prevazuta in Ordonanta Guvernului nr. 36/2003 republicata , art. 72 , arata CLAR ca taxa se poate mari pana la 50 procente si nu peste 100 .Cred ca mai sunt si alti proprietari de masini care asteapta o rezolvare si clarificarea situatiei , va multumesc pentru timpul acordat , cu respect Titus Frentiu .
Raspuns din data de 27-10-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In evidenta fiscala, dl. Frentiu Titus – Paul este inregistrat cu un autoturism marca Opel. Pentru anul 2010, impozitul pe mijlocul de transport a fost stabilit in suma de 475,5 lei, conform prevederilor art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, actualizata.
Impozitul se plateste semestrial in doua rate egale, pana la data de 31 martie si 30 septembrie. La data de 18.05.2010 s-a achitat suma de 249 lei reprezentand impozitul pe mijlocul de transport aferent semestrului I 2010 si majorari de intarziere aferente.
Incepand cu data de 01.07.2010, conform OUG nr. 59/2010, pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, au intervenit modificari in stabilirea impozitului pe mijloacele de transport cu capacitate cilindrica de peste 2001 cm3.
Potrivit art. 263 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, modificat prin OUG nr. 59/30.06.2010, in cazul oricaruia dintre autovehicule cu capacitatea cilindrica de peste 2001 cm3, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 de cm3 sau fractiune din aceasta suma corespunzatoare tipului mijlocului de transport.
Pentru autoturismele cu capacitate cilindrica intre 2001 cm3 si 2600 cm3 inclusiv, suma este de 72 lei/an/ 200 cm3 sau fractiune.
Astfel, pentru perioada 01.01.2010 – 30.06.2010, impozitul datorat pentru autoturismul Opel cu capacitate cilindrica de 2172 cm 3 apartinand domnului Frentiu Titus – Paul a fost in suma de 237.75 lei, iar pentru perioada 01.07.2010 – 31.12.2010, impozitul a fost stabilit potrivit art. 263 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in suma de 396 lei, rezultand un impozit pentru anul 2010 in suma de 633.60 lei.
Pentru anul 2011, impozitul pe mijlocul de transport este in suma de 792 lei.
In ceea ce priveste OG nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, republicata, acest act normative a fost abrogat prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3788 din data: 28-09-2011 pusa de Caldare Dumitru :
·  Buna seara. Deoarece am platit salubritatea la inceputul anului pe intreg anul calendaristic si din luna august o platesc inca o data ca parte a cheltuielilor la asociatia de locatari, cum imi voi recupera banii pe care i-am dat? Multumesc anticipat pentru raspuns.
Raspuns din data de 03-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Domnul Caldare Dumitru, domiciliat in Arad, str. Mioritei nr. 38, bl. 180, sc. C, ap.15, figureaza in evidenta fiscala la data de 20.10.2011, cu suma de 62, 50 lei reprezentand taxa speciala de salubritate, achitata in plus la bugetul local.
Intrucat domnul Caldare Dumitru nu mai are alte obligatii de plata fata de bugetul local pentru anul 2011, acesta are posibilitatea de a depune o cerere in vederea restituirii acestei sume de plata achitata in plus, in conformitate cu prevederile art. 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, actualizata, cererea va fi insotita de o copie a actului de identitate, care se va depune la sediul Directiei Venituri, din Bdul Revolutiei nr. 97, camera 9.
De asemenea, contribuabilul mai poate opta pentru compensarea sumei achitate in plus cu obligatiile de plata care vor fi datorate de catre acesta, pentru anul 2012 la impozitul pe cladire.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3787 din data: 28-09-2011 pusa de Samoilenco Alexandru :
·  am achizitionat recent o rulota auto inmatriculata in luna 12 in Romania, dar vreau sa o radiez, deoarece rulota nu se mai afla in tara.Ce acte trebuie sa intocmesc si cui trebuie sa ma adresez pentru a nu plati impozit pe aceasta.Multumesc
Raspuns din data de 28-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In conformitate cu prevederile art. 261 alin.(l) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare „Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat în România datorează o taxă anuală pentru mijlocul de transport, cu excepția cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel"
La data de 21.10.2011, d-nul Samoilenco Alexandru nu are declarată la organul fiscal rulota, prin urmare nu plătește impozit pentru aceasta.
Pentru înregistrarea mijloacelor de transport în evidentele compartimentelor de specialitate ale autorităților administrației publice este necesară depunerea declarației fiscale în acest sens însoțită de o fotocopie de pe cartea de identitate, fotocopia certificată "pentru conformitate cu originalul" de pe contractul de vânzare-cumpărare, sub semnătură privată, contractul de schimb, factura, actul notarial (de donație, certificatul de moștenitor etc.), hotărârea judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau orice alt document similar.
Orice persoană care dobândește/transferă un mijloc de transport are obligația de a depune o declarație cu privire la mijlocul de transport la compartimentul de specialitate al



autorității administrației publice locale pe a cărei rază teritorială își are domiciliul/sediul/punctul de lucru în termen de 30 de zile inclusiv, de la dobândirea/înstrăinarea mijlocului de transport.
Impozitul pe mijloacele de transport se dă la scădere începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea sau radierea mijlocului de transport, în conformitate cu prevederile pct.118 lit.b) din H.G. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal -Titlul IX.
în conformitate cu prevederile pct.126 alin.(l) din H.G. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal -Titlul IX, în cazul înstrăinării mijlocului de transport, impozitul pe mijloacele de transport se dă la scădere pe baza actului de înstrăinare.
Prin urmare, după înregistrarea rulotei la organul fiscal, aceasta va putea fi radiată din evidențele fiscale începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea sau radierea acesteia.
Sus

Intrebarea nr. 3778 din data: 18-09-2011 pusa de butto francisc ioan :
·  buna ziua in anul 2007 am vandut unei persoane , pe baza unei chitante de mana unul din cele 2 autoturisme pe care le detineam , am dat talonul si cheile , CIV-ul ramanand la mine , pentru a ma asigura ca noul proprietar ma va cauta in vederea transcrierii . Acest lucru nu s-a intamplat , i-ar intre timp a fost ratacita si aceea hartie scrisa .Acum eu sant in situatia in care m-i se cere impozit pe ambele autoturisme ,care sant inscrise pe numele meu .ACUM eu va intreb pe dvs. daca exista vre-o modalitate prin care aceea masina vanduta sa fie scoasa de la plata impozitului . va multumesc
Raspuns din data de 28-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform prevederilor art.264 alin.(4) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare orice persoană care dobândește/înstrăinează un mijloc de transport sau își schimbă domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligația de a depune o declarație fiscală cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale pe a cărei rază teritorială își are domiciliul/sediul/punctul de lucru, în termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenită.
La art.264 alin.(5) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare se prevede: „ înstrăinarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalitățile prevăzute de lege, nu poate fi efectuată până când titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creanțe fiscale locale, cu excepția obligațiilor fiscale aflate în litigiu, cuvenite bugetului local al unității administrativ-teritoriale unde este înregistrat mijlocul de transport, cu termene de plată scadente până la data de întâi a lunii următoare celei în care are loc înstrăinarea. Atestarea achitării obligațiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autorităților administrației publice locale. Actele prin care se înstrăinează mijloace de transport cu încălcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept. "
în anul 2007, dl. Butto Francisc loan figura cu obligații de plată restante față de bugetul local, astfel că nu putea înstrăina mijlocul de transport figurând în evidențele fiscale, cu creanțe fiscale exigibile, cu termene de plată scadente până la data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea, întrucât actele de înstrăinare sunt nule de drept.
în condițiile în care, dl. Butto Francisc loan a avut obligații de plată scadente și neachitate la bugetul local, acesta a înstrăinat mijlocul de transport, actele de înstrăinare sunt nule de drept.
Pentru radierea mijlocului de transport din evidența organului fiscal, contribuabilul trebuie să prezinte actul de înstrăinare, iar impozitul se dă la scădere cu data de întâi a lunii următoare celei înftare s-a făcut înstrăinarea, conform pct.126 alin.(l) din H.G. nr.44/2004 privind Normele nfejtodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese

  "O zi cu Primarul"

 
Viceprimari
 
Ţiţirigă Cătălin
  Biografie
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese

Bognar Levente Grigorie
  Biografie
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese

  Arhiva Declaraţii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Rapoarte-Legea Transparenţei
  Documente pentru şedinţe
  D.D.A.C.
  Centrul Municipal de Cultură

 
Primărie
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Secretarul Municipiului
Direcția Venituri
Direcția Economică
Arhitect Șef
Direcția Patrimoniu
Direcția Tehnică
Direcția Comunicare
Direcția Achizții Publice, Administrativ
Instituții subordonate
Declaratii de avere / interese
 
Calendar evenimente
 
Februarie 2016

1
2
3
4
5
6
7
8
9





 
 
 
Certificări
 


 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved