Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 3612 din data: 03-04-2011 pusa de todor maria :
·  Pentru o zi de intarzaiere la impozit se penalizeaza 1%?

Intrebarea nr. 3611 din data: 03-04-2011 pusa de Smarandache Gabi :
·  Buna ziua. De curand sa facut un transfer de date de la Primaria Slatina jud Olt unde am avut in trecut domiciliul, catre Primaria Arad cu privire la cateva amenzi de circulatie incepand cu anul 2006 si pana in prezent. Intrebarea mea este de ce mai apare o suma asa de mare la Primaria Arad cand majoritatea amenzilor, cu exceptia a aproximativ 2, sunt platite la ghiseul de la serviciul de taxe si impozite al primariei Arad. Va rog sa-mi transmiteti ce chitante trebuie sa va mai trimit si unde. Cu stima

Intrebarea nr. 3568 din data: 10-03-2011 pusa de crisan adrian :
·   La imobilul de pe strada cuza voda nr. 43 ap.1 proprietatea statului cu chiriasii Crisan Florina Lavinia si Crisan Sebastian Lucian declarati la Directia fiscala ptr. plata chiriei la stat si salubritatea .in acel imobil mai locuieste din anul 2007 si o a treia persoana pe numele de MAIER pentru care de 4 ani de cand locuieste in acel apartament al imobilului ,acolo nu se plateste nici chirie si nici salubritate pentru cea de-a 3-a persoana respectiv MAIER.Rog insistent sa se i-a masurile de rigoare legate de aceasta problema ( cu amenda ,penalitati etc).Astept un raspun in acesta privinta pe adresa de mail nottara68@yahoo.com Va multumesc

Intrebarea nr. 3560 din data: 05-03-2011 pusa de Micu Ionut :
·  Buna ziua, La inceputul anului 2010, am primit o amenda de circulatie pe raza localitatii Cugir, amenda am platito a doua zi in Arad la Taxe si Impozite pe Bulevardul Revolutiei, in urma cu cateva saptamani am fost notificat de directia de taxe si impozite ca nu am platit amenda, din pacate nu pot face dovada ca am platit aceasta amenda deoarece am ratacit chitanta. Intrebarea mea este: este posibil sa obtin o copie a chitantei si daca da cum trebuie sa procedez. Va multumesc anticipat.

Intrebarea nr. 3553 din data: 02-03-2011 pusa de gruia adrian nicolae :
·  BUNA SEARA.DETIN UN AUTOTURISM FABRICAT IN 1989 DE 2150 CM PT CARE AM PLATIT IMPOZIT INTEGRAL IN DOUA TRANSE IN CURSUL ANULUI 2010 MAI EXACT IN 19.03 2010 SI IN 04.08 2010,CATE 237.60BANI+IMPOZIT CLADIRE SI SALUBRITATE.AS VREA SA STIU DE CE FIGUREZ CU RESTANTA DE 158.40 BANI+9.50BANI PENALITATI DACA EU MI-AM ACHITAT TAXELE SI IMPOZITELE IN TOTALITATE IN 04.08.PE TOT ANUL 2010?MENTIONEZ CA AM FOST ASIGURAT CA NU MAI AM DATORII LA VREMEA RESPECTIVA,SI NICI N-AM FOST ANUNTAT DE CATRE FINANTE CA AS AVEA DATORII LA SFARSIT DE AN.MUTUMESC SI ASTEPT RASPUNS URGENT PE CE BAZA MI SE CER BANI RETROACTIV+PENALITATI SI CUM SAU CALCULAT ELE?MULTUMESC.



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3612 din data: 03-04-2011 pusa de todor maria :
·  Pentru o zi de intarzaiere la impozit se penalizeaza 1%?
Raspuns din data de 18-04-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor de plata se datoreaza dupa acest termen majorari de intarziere.
Art. 124.1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede:
1. Prin exceptie de la prevederile art. 119 alin 1 si art 120.1. pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor de plata datorate bugetelor locale, se datoreaza dupa acest termen majorari de intarziere.
2. Nivelul majorarii de intarziere este de 2% din cuantumul obligatiilor fiscale principale neachitate in termen, calculata pentru fiecare luna sau fractiune de luna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3611 din data: 03-04-2011 pusa de Smarandache Gabi :
·  Buna ziua. De curand sa facut un transfer de date de la Primaria Slatina jud Olt unde am avut in trecut domiciliul, catre Primaria Arad cu privire la cateva amenzi de circulatie incepand cu anul 2006 si pana in prezent. Intrebarea mea este de ce mai apare o suma asa de mare la Primaria Arad cand majoritatea amenzilor, cu exceptia a aproximativ 2, sunt platite la ghiseul de la serviciul de taxe si impozite al primariei Arad. Va rog sa-mi transmiteti ce chitante trebuie sa va mai trimit si unde. Cu stima
Raspuns din data de 27-04-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 11 alin 1 si 2 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata " Functionarii publici din cadrul organului fiscal, inclusiv persoanele care nu mai detin aceasta calitate, sunt obligati, in conditiile legii, sa pastreze secretul asupra informatiile pe care le detin ca urmare a exercitarii atributiilor de serviciu.
Informatiile referitoare la impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat pot fi transmise numai:
- autoritatilor publice, in scopul indeplinirii obligatiilor prevazute de lege
- autoritatilor fiscale ale altor tari, in conditii de reciprocitate in baza unor conventii
- autoritatilor judiciare competente, potrivit legii
- in alte cazuri prevazute de lege
De asemenea in relatiile cu organul fiscal, contribuabilul persoana fizica si persoana juridica poate fi reprezentat printr-un imputernicit. In ceea ce privesc persoanele imputernicite, acestea sunt reglementare de lege, conform art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Intrucat pe forum, identitatea persoanei care formuleaza intrebarea, nu poate fi verificata si avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, nu putem furniza informatiile solicitate, decat personal sau persoanelor imputernicite, avocatilor sau reprezentantilor legali, caz in care este necesara depunerea la organul fiscal a actului de imputernicire in original sau in copie legalizata sau prin posta cu confirmare de primire.
Pentru clarificarea situatiei fiscale, domnul Smarandache Gabi se poate adresa Directiei Venituri din cadrul Primariei Municipiului Arad, din Bulevardul Revolutiei nr. 97.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3568 din data: 10-03-2011 pusa de crisan adrian :
·   La imobilul de pe strada cuza voda nr. 43 ap.1 proprietatea statului cu chiriasii Crisan Florina Lavinia si Crisan Sebastian Lucian declarati la Directia fiscala ptr. plata chiriei la stat si salubritatea .in acel imobil mai locuieste din anul 2007 si o a treia persoana pe numele de MAIER pentru care de 4 ani de cand locuieste in acel apartament al imobilului ,acolo nu se plateste nici chirie si nici salubritate pentru cea de-a 3-a persoana respectiv MAIER.Rog insistent sa se i-a masurile de rigoare legate de aceasta problema ( cu amenda ,penalitati etc).Astept un raspun in acesta privinta pe adresa de mail nottara68@yahoo.com Va multumesc
Raspuns din data de 31-03-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In conformitate cu art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, functionarii publici, sunt obligati sa pastreze secretul asupra informatiilor pe care le detin ca urmare a exercitarii atributiilor de serviciu.
Informatii cu privire la impozite, taxe si alte sume datorate bugetului local se pot transmite numai autoritatilor publice, autoritatilor fiscale ale altor tari, autoritatilor judiciare, alte cazuri prevazute de lege.
Avand in vedere prevederile mai sus mentionate, nu putem furniza informatii referitoare la situatia fiscala a altor persoane.
In ceea ce priveste problema ridicata, a fost inaintata adresa Serviciului Impunere Persoane Fizice din cadrul Directiei Venituri, in vederea luarii masurilor care se impun.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3560 din data: 05-03-2011 pusa de Micu Ionut :
·  Buna ziua, La inceputul anului 2010, am primit o amenda de circulatie pe raza localitatii Cugir, amenda am platito a doua zi in Arad la Taxe si Impozite pe Bulevardul Revolutiei, in urma cu cateva saptamani am fost notificat de directia de taxe si impozite ca nu am platit amenda, din pacate nu pot face dovada ca am platit aceasta amenda deoarece am ratacit chitanta. Intrebarea mea este: este posibil sa obtin o copie a chitantei si daca da cum trebuie sa procedez. Va multumesc anticipat.
Raspuns din data de 31-03-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Prin procesul verbal de contraventie seria CC nr. 5083080 din data de 09.03.2010 domnul Micu Ionut a fost sanctionat de catre Politia localitatii Cugir, jud. Alba, cu amenda in suma de 120 lei.
Aceasta amenda in suma de 120 a fost achitata, la caseria Directiei Venituri din cadrul Primariei Municipiului Arad, Bulevardul Revolutiei nr. 97, la data de 10.03.2010, cu chitanta nr. AR XWP 0038693.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3553 din data: 02-03-2011 pusa de gruia adrian nicolae :
·  BUNA SEARA.DETIN UN AUTOTURISM FABRICAT IN 1989 DE 2150 CM PT CARE AM PLATIT IMPOZIT INTEGRAL IN DOUA TRANSE IN CURSUL ANULUI 2010 MAI EXACT IN 19.03 2010 SI IN 04.08 2010,CATE 237.60BANI+IMPOZIT CLADIRE SI SALUBRITATE.AS VREA SA STIU DE CE FIGUREZ CU RESTANTA DE 158.40 BANI+9.50BANI PENALITATI DACA EU MI-AM ACHITAT TAXELE SI IMPOZITELE IN TOTALITATE IN 04.08.PE TOT ANUL 2010?MENTIONEZ CA AM FOST ASIGURAT CA NU MAI AM DATORII LA VREMEA RESPECTIVA,SI NICI N-AM FOST ANUNTAT DE CATRE FINANTE CA AS AVEA DATORII LA SFARSIT DE AN.MUTUMESC SI ASTEPT RASPUNS URGENT PE CE BAZA MI SE CER BANI RETROACTIV+PENALITATI SI CUM SAU CALCULAT ELE?MULTUMESC.
Raspuns din data de 28-03-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra vă comunicăm următoarele:
începând cu data de 01.07.2010, conform O.U.G. nr.59/30.06.2010 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, au intervenit modificări în stabilirea impozitului pe mijloacele de transport cu capacitate cilindrică de peste 2001 cm3.
Potrivit art.263 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în cazul oricăruia dintre autovehicule cu capacitatea cilindrică de peste 2001 cm3, impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 de cm3 sau fracțiune din aceasta cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

Nr crt Tipul mijlocului de transport lei /an/200 cm3 sau fracțiune
1 Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2001 cm3 și 2600 cm3 inclusiv 72,00
2 Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2601 cm3 și 3000 cm3 inclusiv 144,00
3 Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm" 290,00
4 Autobuze, autocare, microbuze 28,80
5 Alte autovehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 12 t inclusiv 36,00
6 Tractoare înmatriculate 21,60




Astfel, diferența de impozit pentru autoturismul marca Renault cu capacitate cilindrică de 2150 cm3 aparținând d- lui Gruia Adrian Nicolae, a fost stabilită potrivit art.263 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data de 01.07.2010, rezultând un impozit suplimentar în sumă de 158,4 lei.
Termenul de plată pentru diferențele de impozit datorat este 31.12.2010.
După această dată se datorează accesorii în temeiul art.l24Al din O.G.92/2003.
Prin urmare, obligațiile de plată au fost stabilite în mod corect, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.


Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese

  "O zi cu Primarul"

 
Viceprimari
 
Ţiţirigă Cătălin
  Biografie
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese

Bognar Levente Grigorie
  Biografie
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese

  Arhiva Declaraţii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Rapoarte-Legea Transparenţei
  Documente pentru şedinţe
  D.D.A.C.

 
Primărie
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Secretarul Municipiului
Direcția Venituri
Direcția Economică
Arhitect Șef
Direcția Patrimoniu
Direcția Tehnică
Direcția Strategii Publice si Comunicare
Instituții subordonate
Declaratii de avere / interese
 
Calendar evenimente
 
Octombrie 2014



1
2
3
4
5
6
7
8
9
21
 
 
 
Certificări
 


 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2003, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved