În 1989, economia României era în pragul dezastrului. Regimul comunist a lăsat în urmă un sistem super centralizat, lipsa iniţiativei private, productivitate redusă, tehnologii învechite, energofage şi poluante, o infrastructură distrusă, o forţă de muncă supradimensionată şi cu mentalitate de tip "dictatura proletariatului".
  Punctul de plecare în rezolvarea acestor probleme l-a constituit dezvoltarea economiei de piaţă. Un rol important în acest proces l-au constituit restructurarea industrială, privatizarea societăţilor cu capital de stat şi atragerea investiţiilor străine. Acest proces a fost dureros şi de lungă durată. Printre "victimele" tranziţiei la economia de piaţă din Arad s-au numărat şi intreprinderi cu o bogată tradiţie (UTA - textile, ARIS - maşini unelte). Deşi privatizate, vechile unităţi din industria alimentară arădeană se află într-un puternic declin (prelucrarea cărnii şi a laptelui, producerea zahărului).
  În ciuda acestor eşecuri, datorită deschiderii şi implicării active a administraţiei publice locale şi a Camerei de Comerţ în politica de dezvoltare economică locală şi a orientării acesteia spre atragerea investiţiilor străine, municipiul Arad, cunoaşte după 1989 o dezvoltare susţinută, mult peste cea naţională.
  Au contribuit la acest succes, pe lângă o serie de privatizări reuşite (de exemplu Astra Vagoane, achiziţionată de Trinty Industries Inc., SUA, Arbema achizitionată de Brau Union AG, Austria) investiţiile în noi unităţi industriale realizate prin atragerea investitorilor străini şi români. O explicatie pentru atractivitatea Aradului o constituie poziţia sa geografică strategică, oraşul fiind principala poartă de intrare în România dinspre Uniunea Europeană şi cel mai important nod al reţelelor de transport rutiere si feroviare transeuropene din vestul României, inclus în Coridorul Paneuropean IV, care leagă Europa de Vest de ţările Europei de Sud - Est şi Asiei Centrale. Un alt element de atractivitate l-a constituit infrastructura extinsă, forţa de muncă calificată şi bogata tradiţie industrială. Nu în ultimul rând trebuie menţionată implementarea cu succes a proiectului Zonei.

Camera de Comerţ,
Industrie şi Agricultură

de Dezvoltare Economice Arad promovat de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad în parteneriat cu administraţia publică locală.
  Aceasta presupune realizarea Zonei Industriale Arad şi a Centrului Logistic, a Terminalului Cargo de pe Aeroportul Internaţional Arad, aTârgului Internaţional Arad şi a Zonei Libere Arad-Curtici. O parte a acestor componente - Zona Industrială Arad, Zona Liberă Arad - Curtici a fost realizată, celelalte sunt într-o fază avansată de finalizare.
  Zona Industrială Arad a fost inaugurată în 1999 pe o suprafaţă de 15 kmp şi până la jumătatea anului 2001 au fost construite facilităţi de producţie şi de depozitare a 10 firme, valoarea investiţiilor în infrastructură şi utilităţi depăşind 1,5 milioane USD, numărul locurilor de muncă create fiind de peste 2000.
  Trebuie menţionate de asemenea cele două proiecte de construcţie a unor zone rezidenţiale "Cartierul de Vest" şi "Subcetate", prin care se vor construi 1000 de locuinţe case şi apartamente.
 
  << Previous   Next  >>  
Calendar evenimente
 
Noiembrie 2017



1
2
3
4
5
6
7
8
9
19


 
 
 
Întrebarea Lunii
 
Considerați că Street Food Festival Arad a fost un eveniment reușit?

  DA
  NU

[ Rezultate | Sondaje ]

Voturi: 15

 
Galeria Foto
 

Gallery: Revelion2008
 
Certificări
 


 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved